انسان و زبان (از پیدایش تا معاصر)
انسان و زبان (از پیدایش تا معاصر)
فارسی زبان معیار
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, توسط محمد رضا فروزمند |

بنام خدا

بخوانید تا بدانید

کتاب ( انسان و زبان از پیدایش تا معاصر )

جهانی شدن فرهنگ ایرانی و زبان فارسی و ممانعت از واژه های بیگانه در گرو علم و دانش درضریب تولید و ساختار است

( کاری که نسل دیرینه ایران و ایرانی انجام داد ؛ به شهادت تاریخ )

یک شاهنامه فارسی ( کتاب ملی ) را بی نهایت انسان ها میخوانند ؛ آ یا شاهنامه معیار است در نوشتار یا بی نهایت انسان ها در گفتار ؟ .......... ( لفظ قلم معیار است ) .

بی نهایت انسان ها بی نهایت بسامد ( فرکانس ) در تلفظ واژه ها دارند اما واژه های شاهنامه ( کتاب ملی ) فرکانس ثابتی دارد و لفظ قلم در ضریب آن میباشد در این صورت کتاب ملی ( شاهنامه ) معیار زبان فارسی معیار میگردد .

اولین انقلاب فرهنگی وصنعتی جهان ( رنسانس ) در زمان و دوران مادها و هخامشیان ( کوروش و داریوش ) اتفاق افتاده ( نماد منشور حقوق بشر ) به پشتوانه آنچه دنیا میداند و در کتاب های تاریخ اد یان اشاره شده است (آ ریا ئیان در سرزمین پارس بمرکزیت ایران ) .

اهورا مزدا : از دو واژه . اهورا . و . مزدا

اهورا : از ریشه و ملکول واژه . ه + و = هو . بمعنای در همه جا و مکان هر چیز حضور و موجود بودن و داشتن ( این کد واژه قبلا بحث شده)

مزدا : از کد واژه . م + ز = مز : بمعنای . ضریب عصارها در یک نهاد . نهاد پنهان . نهان طعم . نهائی و نهایت . مثل واژه های . مزه . مزار . مزد ( عصاره کار و کوشش ) . مزاح . مازیار ( ماز + یار ؛ مز و یر ) و..............

اهریمن : از دو کد واژه . هر . و . من . تشکیل شده ؛ هر . بمعنای همه جا و همه کس و همه چیز را شامل شدن ؛ من . بمعنای شخصیت ؛ پس .اهریمن یعنی شخصیت هرجا ئی و......( شیطان از ریشه : شی . بمعنا و شامل هر چیزی به هر شکلی ) و ( ابلیس از کد واژه : بل . بمعنای گسترده و همه جا بودن و حضور داشتن ) hurry man ) شخصیت عجول )

علم بهتر است یا ثروت ؟..............در بحث معنای این دو واژه می فهمیم سالیان سال چه اشتباهی در نوشتن این موضوع انشاء شده است .

دانشمندان و فلاسفه همچون ارسطو ا؛ افلاطون ؛ سقراط ؛ بقراط و هم ردیف آنان در بحث ها و جدال علمی زبان به دو دسته و نظر تقسیم شده بودند ؛ دسته ای عقیده داشتن زبان قرار دادی است و دسته دیگر به معنائی بودن زبان نظر دادند ( آنها از ساختار بنیادی زبان آگاه نبودند ) اما این طرح ( کشف نظام بنیادی ساختار زبان ) هردو نظر را در تحلیل و بررسی دارد .

در ساختمان لغت نامه دهخدا در محضر جناب آقای دکتر ستوده اظهار داشتم جهت نوشتن کتاب ( انسان و زبان < از پیدایش تا معاصر > ) باید همه دانستنی های جهان را دانست ایشان اظهار داشتن ( مگر میشه گفتم غیر از این نمیشه ) چون همه دانستنی جهان در زبان دانش ومعیار فارسی نهفته است .

ثریا : ث + ر = ثر . بمعنای نهاد . نشانه . ساختار نهادی . پهنه و نهایت . عصاره وجودی . توان بازو . فکر خلاق . هنر واحد . مثل واژه های . ثریا ( پهنه ونهایت . آسمان ) . ثار ( عصاره وجودی . خون ) . اثر ( هنرواحد . فکر خلاق ) . ثروت ( توان بازو . فکر خلاق < ثمره علم و دانش نه بلیط بخت آزمائی > ) .

خدا : اعلم ترین اعلم ها است .

علم : ع + ل = عل . این ملکول واژه بمعنای ؛ انجام ( کنش و واکنش . ذات و ترکیب ) در همه مسائل و موارد از جزئی تا کلی در جهان و کائنات در واژه های . علاج . علت . علاقه . علف ( اگر الف نوشته شود . از ریشه . لف . بمعنای در میان شدن و گرفتن مثل . لفاف . لفظ و ... ). اعلام . اعلان . معلوم .علی . اعلا . عالی . اعلم ........... ( نکته بسیار مهم که قبلا به آن اشاره شده زبان دانش و معیار شامل عربی و فارسی بصورت اخص و کلی و زبانهای لاتین و گویشها بطور اعم ؛ واژه نگار ( چینی . ژاپنی ) و بقیه در بحث های بعدی منظور شده است .

توجه داشته باشید عربی جزء فارسی است عربها فرهنگ نوشتاری نداشتند ایرانی ها به آنان آموختند ودر کتابت قرآن بسیار کمک کردند .

عدم همکاری اساتید محترم زبانشناس با این طرح ( کشف زبان ) عدم اگاهی آنان و جهان از نظام بنیادی ساختار معنائی زبان است و نیز مدرک گرائی مانع آن است . ( علم ؛ تحقیق ؛ پژوهش . حد و مرزی ندارد )

سایت های اینترنت ؛ نمایش دهنده علوم جهانی هستند . ( د نیا زیرنظر و انگشتان ما ) .

هر زبان که در جدول ساختار بنیادی نوشتارگردد زبان دانش و معیار میباشد و گفتار تابع آن معیار است ( لفظ قلم ) .

فارسی معیار ترین معیارها است .

آشنا از ریشه و کد واژه : ش + ن = شن . بمعنای سیال و سرگردان و مواج . در واژه های . شن . شنا . شناوردر آ ب و هوا و آشنا ( آ ؛ نشانه جمع . قبلا توضیح داده شده . آشنا بمعنای شناور و دائم در قکر و نظر ) شنیدن ( امواج صدا سیال و شناور ) شانه ( شناور کردن مو و ..) شانه ( چون شانه های انسان در حرکت و در آب دائما شناور است )شانس:(حالت و حرکت سیال و شناور) 

سوسک و سا س ( مامو رین تجزیه و تخریب )

 

 

س + و = سو : بمعنای . جدا و تجزیه کردن و شدن در اشیا . مکان . مواد . مسائل : . مثل . سوا . سور . سود . سوز ( در سرما و گرما جدا شدن هر چیز ) سوختن و سوخت ( جدا شدن و کردن در اثر سوختن ) سوسک ( تجزیه و تخریب )

س + س = سس ؛ این ریشه و کد واژه بمعنای تخریب پی و پایه و خرد کننده ( در منفی معنا ) در واژه های . سست . سا س. ( در مثبت معنا ) اساس ( پایه و پی و سفت )

کیمیاگری (علم شیمی) : ک + ی = کی . این کد واژه بمعنای . نیرو و راز ورمز پنهان . مبهم و نا شناخته . مثل کَی ( چه وقت ) کِی ( چه کسی ) کیا و کیاست ( فکر و فهم و نیروی پنهان ) کیش . ( راز و رمز پنهان ) کیسه و کیف ( محتوای پنهان ) کین و کینه ( دیرینه پنهان ) کیمیا ( ناشناخته و راز و رمز ) و .............

زبانشناسی جهانی که در ساختار بنیادی زبان در بن بست قرار دارد ؛ در آواء شناسی و واج شناسی هم دچار ضعف و اشتباه میباشد واین باعث تخریب و انحراف زبان میشود واز آن جمله آواء نویسی لاتین بر وازه های زبان فارسی است .

درکتاب های زبانشناسی فارسی از زبان فارسی به علت عدم آ گاهی از ساختار بنیادی زبان بسیار ایراد گرفته اند . مثل . سبد سه حرف است یا پنج حرف ( سَبَد ) ............ واکه ها ( مصوت ها ) با ( صامت ها ) واج ها تمایز ساختاری دارند ( در زبان های لاتین چنانچه حروف صدا دار مصوت ها از وازه ها برداشته شود آن واژه خوانده نمیشود اما در زبان معیار ودانش فارسی قابل خواندن است . مثل همین واژه سبد . در بحث های بعدی در این باره گسترده بحث میشود .

اثبات زبان فارسی در این طرح ( کشف زبان ) بعنوان زبان معیار فصل و بحث مقایسه واژه های زبان های د نیا با زبان فارسی باز میشود .

آواء شناسی و واج شناسی ویژه طرح ( کشف زبان ) هم نیز ارائه خواهد شد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: